Spre bucuria ciclistilor, in 1909 odata cu “falimentul’” cursei automobilistice Milano-Acqui-Sanremo, directorul ziarului Gazzetta dello Sport a fost de accord cu organizarea cursei cicliste Milano-San Remo, ajunsa azi la editia a 99-a, in anii de razboi 1916 si 1944, 1945 neand loc.
Anul acesta, cursa ce se considera ca aduce primavera in ciclism, fiind numita chiar “La classica di Primavera” ni se prezinta cu cateva noutati: cativa kilometrii in plus, o noua catarare si un nou traseu de finish.
Datorita inchiderii strazii Aurelia, din Capo Noli aflata in “revizie” in urma unor surpari in stanca, cursa va urmari o ruta ocolitoare ce include catararea de 4.7 km Le Manie (318 m) si care adauga 4 kilometrii la cei 294 cu care eram obisnuiti in cursa de o zi, deja considerata cea mai lunga. In rest traseul dintre punctul de start - Castelului Sforzesco, de langa piata goticului Dom din Milano si orasul San Remo, pe riviera ligurica va cuprinde punctele cunoscute. Primul “obstacol” intalnit va fi la kilometrul 142,3 - Pasul Turchino cu o lunginme de 24 de kilometrii si altitudinea maxima unde va ajunge cursa (532m), urmata de amintita catarare Le Manie la kilometrul 204. Alte trei mici catarari vor fi presarate pe parcurs: Capo Mele la kilometrul 245,6, Capo Cervo la milometrul 250,9 al cursei si Capo Berta la kilometrul 258,4, cea din urma aflata la doar 17,5 km de Cipressa (240m), si ea la randul ei plasata la doar 16 kilometrii de ultima catarare - Poggio (169m). Aceste ultime doua catarari introduce in 1982 (Cipressa) si respectiv 1960 (Poggio) in mod normal nu ar pune la mare incercare ciclistii: Cipressa (565 km lungime) si Poggio (3,7 km), insa intervin in momentul in care rutierii au parcurs deja mare parte din traseu (270 km).
Dupa coborarea de pe Poggio, finisul nu se va juca pe Via Roma, asa cum ne-am obisnuit din 1949 cand a folosit drept “pista” a sprintului final prima oara, castigat pe atunci de Fausto Coppi rutierii vor urma un traseu modificat, datorita lucrarilor ce se executa pe acest boulevard, shimbarea datorandu-se si faptului ca in acest week-end se sarbatoreste Pastele catolic. Rutierii vor traversa Corso Cavallotti, apoi strada Fiume, pana la Corso Orazio Raimondo, in capatul careia la fantana aflata aici nu vor merge inainte pe Via Roma, ci vor face dreapta pe Via Nino Bixio, urmand apoi Giardini Vittorio Veneto, de unde vor coti dreapta intrand in ultimii 400 de metrii pe strada ce poarta numele unui jurnalistului Italo Calvino (1923-1985) care a trait in San Remo mult timp - Lungomare care va “gazdui” sprintul catre punctual de sosire – Piata Carlo Dapporto.
In cursa sunt invitate 25 de echipe a cate 8 rutieri, printre favoriti numarandu-se proaspatul castigator din Tirreno-Adriatico, Fabian Cancellara (CSC) , italienii Davide Rebellin (Gerolsteiner) castigator in Haut Var anul acesta, Filippo Pozzato (Liquigas) castigator in Giro della Provincia di Grosseto si castigator al acestei curse in 2006, Enrico Gasparotto (Barloworld) care va dori sa isi ia revansa dupa plasarea pe locul doi in Tirreno-Adriatico, belgianul Philippe Gilbert invingatorul din Het Volk de anul acesta. Sa nu-i uitam pe Robbie McEwen (Silence-Lotto), Erik Zabel de patru ori castigator al acestei curse sau Alessandro Petacchi invingatorul din 2005, Oscar Freire (Rabobank), castigator a doua etape in Tirreno-Adriatico. Ambitii mari au si rutierii de la Quick.Step, Tom Boonen si Paolo Bettini. Din pacate Mario Cippolini nu va participa, retragandu-se din ciclismul profesionist.
Asadar se anunta o cursa interesanta care merita urmarita!
Datorita inchiderii strazii Aurelia, din Capo Noli aflata in “revizie” in urma unor surpari in stanca, cursa va urmari o ruta ocolitoare ce include catararea de 4.7 km Le Manie (318 m) si care adauga 4 kilometrii la cei 294 cu care eram obisnuiti in cursa de o zi, deja considerata cea mai lunga. In rest traseul dintre punctul de start - Castelului Sforzesco, de langa piata goticului Dom din Milano si orasul San Remo, pe riviera ligurica va cuprinde punctele cunoscute. Primul “obstacol” intalnit va fi la kilometrul 142,3 - Pasul Turchino cu o lunginme de 24 de kilometrii si altitudinea maxima unde va ajunge cursa (532m), urmata de amintita catarare Le Manie la kilometrul 204. Alte trei mici catarari vor fi presarate pe parcurs: Capo Mele la kilometrul 245,6, Capo Cervo la milometrul 250,9 al cursei si Capo Berta la kilometrul 258,4, cea din urma aflata la doar 17,5 km de Cipressa (240m), si ea la randul ei plasata la doar 16 kilometrii de ultima catarare - Poggio (169m). Aceste ultime doua catarari introduce in 1982 (Cipressa) si respectiv 1960 (Poggio) in mod normal nu ar pune la mare incercare ciclistii: Cipressa (565 km lungime) si Poggio (3,7 km), insa intervin in momentul in care rutierii au parcurs deja mare parte din traseu (270 km).
Dupa coborarea de pe Poggio, finisul nu se va juca pe Via Roma, asa cum ne-am obisnuit din 1949 cand a folosit drept “pista” a sprintului final prima oara, castigat pe atunci de Fausto Coppi rutierii vor urma un traseu modificat, datorita lucrarilor ce se executa pe acest boulevard, shimbarea datorandu-se si faptului ca in acest week-end se sarbatoreste Pastele catolic. Rutierii vor traversa Corso Cavallotti, apoi strada Fiume, pana la Corso Orazio Raimondo, in capatul careia la fantana aflata aici nu vor merge inainte pe Via Roma, ci vor face dreapta pe Via Nino Bixio, urmand apoi Giardini Vittorio Veneto, de unde vor coti dreapta intrand in ultimii 400 de metrii pe strada ce poarta numele unui jurnalistului Italo Calvino (1923-1985) care a trait in San Remo mult timp - Lungomare care va “gazdui” sprintul catre punctual de sosire – Piata Carlo Dapporto.
In cursa sunt invitate 25 de echipe a cate 8 rutieri, printre favoriti numarandu-se proaspatul castigator din Tirreno-Adriatico, Fabian Cancellara (CSC) , italienii Davide Rebellin (Gerolsteiner) castigator in Haut Var anul acesta, Filippo Pozzato (Liquigas) castigator in Giro della Provincia di Grosseto si castigator al acestei curse in 2006, Enrico Gasparotto (Barloworld) care va dori sa isi ia revansa dupa plasarea pe locul doi in Tirreno-Adriatico, belgianul Philippe Gilbert invingatorul din Het Volk de anul acesta. Sa nu-i uitam pe Robbie McEwen (Silence-Lotto), Erik Zabel de patru ori castigator al acestei curse sau Alessandro Petacchi invingatorul din 2005, Oscar Freire (Rabobank), castigator a doua etape in Tirreno-Adriatico. Ambitii mari au si rutierii de la Quick.Step, Tom Boonen si Paolo Bettini. Din pacate Mario Cippolini nu va participa, retragandu-se din ciclismul profesionist.
Asadar se anunta o cursa interesanta care merita urmarita!
0 comments:
Trimiteți un comentariu